OPI It's Toe-Tally Summer!


Härligt somrigt namn och härligt somrigt lack - OPI's It's Toe-Tally Summer från OPI Flip Flop Fabulous collection pryder mina naglar idag. Det är ett ganska kraftigt rosa lack med dragning åt blått. Cerise skulle jag nog vilja kalla det. De bilder jag sett tidigare på det här lacket har dock visat det mycket ljusare än vad jag upplever det i verkligheten. Jag kan inte säga att jag är besviken men jag blev allt lite förvånad över resultatet. Min kamera försökte också ljusa upp lacket men jag har redigerat bilderna lite för att göra nyansen så mycket rättvisa som möjligt. Det är alltid det viktigaste för mig - att göra lacket rättvisa, inte att alltid använda oredigerade bilder, vilket känns ganska oväsentligt om de är missvisande. Sen kan vi ju alltid ha olika skärmar och upplösningar på våra datorer men jag kan inte göra annat än att utgå från min egen. Skulle det se konstigt ut hos er så är det bättre att ni hojtar till.

Lacket har hur som helst en så kallad jellyfinish, helt utan skimmer och är ganska skirt. Tre lager krävdes för full täckning på mina ganska långa naglar. Jag hade lite problem med formulan som var något rinnig och svår att kontrollera men man vänjde sig efterhand. Det är hur som helst ett riktigt härligt lack till sommaren och jag kommer definitivt att plocka fram detta fler ggr.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jättefint lack! Nu blir jag också sugen på rosa med jellyfinish =)

2009-03-06 @ 14:34:20
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

För mig som älskar rosa var detta lack otroligt fint!

2009-03-06 @ 19:07:51
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad fint det var, och speciellt på dig!

Är det en stämpel från en av de nyare Konad-plattorna? Skitfint! Använde du ett SH Chrome-lack? (Damn, jag önskar jag hade ett bra silverlack till Konad...)

2009-03-06 @ 21:32:26
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: adrasteiah

Kerstin: Det kändes väldigt somrigt och fint =)



Alexlyndra: Det kan jag tänka mig! =)



Marie: Tack =) Det stämmer bra det! Både ang. plattan och lacket. Vilka skarpa ögon du har ;) Och jag tycker SH-lacken fungerar utmärkt till Konad, du kanske borde kika på dem?

2009-03-07 @ 00:08:36
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0