OPI Glamour Game


Efter att i stort sett ha bott på universitetet i två dagar är jag nu tillbaka. Igår kväll satte jag mig ner i lugn och ro för att lacka om naglarna. Tänk att det kan vara så avkopplande att pyssla på med en snygg manikyr. Det är meditation för mig!
Hursomhelst, OPI Glamour Game från OPI's vinterkollektion har stått här hemma ett tag och väntat på mig och nu när jag kände för ett ljusare lack så passade det ju utmärkt att testa. Det är ett champangefärgat lack skulle jag vilja säga. Någonstans mellan guld och silver och det är väldigt smickrande även för oss med rosa underton. Det har samma skimmer som Brand New Skates från samma kollektion, fast BNS går i grått.
När jag hade målat första varvet var jag nästan nära att ta bort alltihop, det såg så randigt, ojämnt  och allmänt eländigt ut. Men efter ytterligare ett lager jämnades det ut och jag lät det till och med vara så, lite transparent med samtidigt riktigt snyggt.

För att piffa till det hela tog jag fram mitt flakeglitter som ni ser här ovanför. Det är egentligen ett kroppsglitter som jag köpt på H&M för väldigt länge sedan, men det passar ju även utmärkt till nailart. Påminner mig om fiskfjäll och skimrar massvis i alla möjliga färger. Jag är bombis på att ni kan hitta liknande glitter på de flesta hobbyaffären t.ex. Panduro eller på Ebay. Blomman ni ser är en nagelsticker som jag beställt från Ebay som kom med posten igår. Jag måste verkligen få tipsa om dessa underbara små blommor också - superenkla att använda, mjuka och följbara på nageln och mycket effektfulla. Det är inte helt lätt att hitta bra nageldekaler, många är hårda och vassa och blir inte snygga på nageln men dessa är jag mycket nöjd med! Jag köpte mina från denna säljare och de levererades snabbt och krångelfritt. Har redan beställt fler!

Kommentarer
Postat av: Alexlyndra

Väldigt fint lack om jag får säga! Jag tycker du piffade upp på helt rätt sätt. Flakes gjorde det hur snygg som helst!

2009-01-15 @ 13:01:41
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Marie

Fullträffsmanikyr! Alltid välkommet med ebaysäljarrekommendationer :)

2009-01-15 @ 19:36:06
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: Sminkan

Fantastiskt fint! Du är otroligt bra på att inspirera och fresta!

2009-01-15 @ 20:24:45
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Chaosophia

Åh, vad fint! Jag har inte ens GG än, men nu blev jag ännu mer sugen på blommorna istället. :D

2009-01-15 @ 22:32:02
URL: http://chaosophia.blogg.se/
Postat av: adrasteiah

Alexlyndra: Tusen tack!



Marie: Tack! Vad bra att det uppskattas =)



Sminkan: Åh, tack =) Det är du med!



Chaosophia: GG är jättefin men kanske inte ett wow-lack. Blommorna är så bra när man inte orkar trixa med Konad eller något annat kladd =)

2009-01-15 @ 23:21:53
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0