Kopprigt från Viva La Diva



Ganska intetsägande mejk idag... Ville använda mig av Viva La Divas svarta palett igen, nu när jag har investerat i ett nytt underlag - Too Faced Shadow Insurance. Jag hade ju problem med att få skuggorna från den svarta VLD-paletten att sitta hela dagen förut med mina tidigare baser. Började med att lägga ett sotigt "V" i yttre ögonvrån och globlinjen med en svart skugga från Coastal Scents-paletten. Sen valde jag två kopparbruna skuggor från VLD-paletten som fick täcka resten av locket. Dessa ligger även under ögat. Den ljusaste skuggan i samma rad fick bli highlighter under brynet och i inre ögonvrån. Sist men inte minst suddade jag in lite svart kajal mellan franrötterna och svärtade även vattenlinjen. Det fick duga, bara på med mascara också och klart.
Typiskt nog granskade jag inte mejken innan jag tvättade av mig för dagen så tyvärr kan jag inte säga om Shadow Insurance höll måttet. Klumpigt!


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Mycket snyggt! Du har så vackra ögon!

2009-04-24 @ 07:13:39
Postat av: Emma P

Vacker sminkning! Väldigt fina koppriga toner, viva la diva är inte så tokiga. När de är bra är de till och med riktigt bra! Sen ifrågasätter jag dock huruvida deras paletter håller måttet, men är det nån som klarar att få ordning på dem så borde det vara shadow insurance.

2009-04-24 @ 10:25:41
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Jag tycker inte detta var tråkigt utan jättefint. Härliga färger.

2009-04-24 @ 12:55:12
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: adrasteiah

Sminkan: Tack snälla!



Emma P: Tack! Nä, jag är inte så förtjust i deras svarta palett.. skuggorna är såå oljiga. Men jag tänkte samma sak, om nån bas klarar av dem så borde det vara SI.



sminkjante: Mja, färgerna är väl ok men jag kommer inte riktigt överrens med skuggorna...

2009-04-25 @ 13:14:22
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0