Max Factor Miracle Touch

Jakten på den perfekta mascaran är evig, likaså är jakten på det perfekta underlaget. Mitt senaste inköp av foundation är Max Factor Miracle Touch Liquid Illusion. Jag dras ofta till kompakt foundation (puder eller creme) snarare än flytande då jag gärna vill att min rutin ska gå snabbt och inte innehålla så många olika moment. Att ha torr hy innebär dock att det kan vara svårt att hitta en kompakt foundation som inte framhäver torrheten ytterligare. Miracle Touch är en cremefoundation som gör ett ganska bra jobb i mina ögon.



Nyansen jag köpt Creamy Ivory 40 passar min bleka och ganska kalla hudton jättebra. Den medföljande svampen fördelar produkten förhållandevis jämt när man fått in tekniken. Det gäller att "dutta" snarare än att stryka på produkten. Täckningen är medelhög, men går förmodligen att bygga på. Risken är väl att det lätt kan se kakigt ut dock. De enda nackdelarna jag kan se så här långt är att den inte magiskt trollar bort alla fnasiga områden, men vilken foundation gör det? Det krävs alltså en bra fuktkräm på torra partier först. Sen kan jag tycka att man känner sig lite kladdig i ansiktet efteråt och jag blir även blank efter ett tag om jag inte använder löspuder ovanpå. 

För mig är detta alltså inte helt ultimat, då använder jag hellre en puderfoundation som jag inte behöver fixera. Jag kan också tänka mig att den inte passar personer med fet hud särskilt väl. Har man däremot en något torr/normal/blandhy kan man absolut finna en favorit i denna! Rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Marie

Använder du primer under kompakt foundation? Jag får känslan av att man drar runt primern i ansiktet med svampen.. Eller hur funkar det? Du kanske inte ens behöver primer iofs.

Max Factor är grymma på foundations!

2008-10-21 @ 16:34:26
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: adrasteiah

Marie: Jag grundar bara med Kanebos emulsion/fuktkräm, den fungerar ungefär som en primer. Men det kan nog stämma att det finns en risk att dra runt en primer. Testa att "dutta" mer än dra så kanske det fungerar bättre.

2008-10-21 @ 18:08:27
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har nog gett upp på kompaktfoundations, men jag använde dem mycket förr.

Just det, läste om din Kanebo-kräm. Jag skulle inte våga köpa något så dyrt, tänk om den inte var bra liksom?

2008-10-22 @ 18:51:06
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: adrasteiah

Varför har du gett upp med kompaktfoundations?

Innan jag slog till på en stor flaska så testade jag krämen ett bra tag genom att få prover på Åhlens. Annars hade jag nog inte vågat köpa den.

2008-10-22 @ 19:28:22
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/
Postat av: RM

Har också provat produkten. :)

2008-10-24 @ 18:57:34
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Marie

Sent svar här! :)

Jag tyckte dels att kompaktfoundations framhävde torrflagor, fastnade i ögonbrynen och att de jag testat var odryga (både t ex IsaDora och Make Up Store)! Min erfarenhet är att de antingen är för torra och fastnar i flagor, eller att de är blir för kladdiga på huden och glider runt för mycket vid applicering. Sen tycker jag det finns lite av en paradox gällande kompaktfoundations: de är mycket täckande och pigmenterade, men ska kunna appliceras snabbt. Detta tillsammans ger ofta fläckigt resultat!

Nu använder jag flytande foundation med skunkborste (på sommaren mineralfoundation med kabuki).

Nu vet jag inte om mina åsikter är så spännande, borde kanske skriva i min egen blogg, haha. Men tack för ordet :)

2008-11-01 @ 12:20:30
URL: http://fizzivy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0