Jelly Pong Pong ögonskuggor



I min senaste beställning från HQhair följde dessa skuggor med. Nu har jag testat dem ett tag och även fast jag inte är helt frälst så måste jag ändå säga att de är rätt trevliga skuggor. På stora bilden ser ni från vänster Dynamic Duo "Caviar Dreams" och "Skinny Latte". Den mörka skuggan i Caviar Dreams gillar jag på grund av nyansen. En underbar mörkt gråblå skugga som matchar min ögonfärg jättebra och den går att jobba upp till en ok färgintensitet med en bra bas under. Den ljusa skuggan kompletterar fint men är tyvärr ganska pigmentfattig och dammig. Detsamma gäller för den högra skuggan Skinny Latte, fina nyanser men inget vidare tryck i färgerna. 

 

Singelskuggorna  tagna med blixt och utan är (från vänster) Single & Lovin It "75% Cocoa" och "Natural Blonde" upplever jag håller en något högre kvalité än duoskuggorna. 75% Cocoa är en jättefin blyertsgrå skugga med ett fint skimmer som har en bra intensitet och passar perfekt till sotningar. Natural Blonde är en mycket fin guldskimrande skugga som passar bra som highlighter och att sudda skarpa kanter med.

Med tanke på att jag bara betalade 1 pund styck för skuggorna så känner jag dock ändå att jag gjort ett riktigt fynd. Och ögonskuggsaskarna är ju bara för söta!


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag köpte också lite från jpp rean. Det som lockade mig i första hand var förpackningarna. Håller med dig de är så fina.

2008-10-29 @ 11:13:27
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: RM

Ah, jag hade inga pengar då HQhair hade rea. :(

2008-11-01 @ 01:30:55
URL: http://recenseramera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0