Almay Facial Soap Dry Skin

Hudvård är något jag gärna lägger ner lite extra pengar på då en bra grund är a och o för resten av makeupen. Just rengöringen är dock något som jag lägger väldigt lite pengar på för att jag faktiskt hittat något som fungerar men ändå inte kostar skjortan. Jag har torr hy, särskilt på vinter, med enstaka utbrott av finnar och kvisslor särskilt före mens.  

Mina krav på en rengöring är att den ska:
1. rengöra huden ordentligt.
2. ta bort sminket (allt utom vattenfasta produkter).
3. löddra rikligt.
4. inte torka ut huden för mycket.
5. vara dryg.


Jag gillar ansiktsrengöring i fast tvålform just för att den brukar vara väldigt dryg. Tidigare använde jag Cliniques Facial Soap Mild för torr hy, både den fasta varianten och den flytande. Den flytande tvålen var hemskt odryg men den fasta gillade jag mycket och den räckte i evigheter. Jag föredrar en rengöring som gör ordentligt rent och inte lämnar en flottig hinna på huden efteråt. Då är det bättre att sedan använda sig av en bra ansiktskräm för att återställa fuktbalansen.

Så av en händelse ramlade jag över en annons för Almay Facial Soap för torr hud. Hittade den riktigt billigt på Ebay och tänkte att jag skulle testa om denna kunde vara ett lika bra men ännu billigare alternativ till Clinique. Det var den! Mina krav är uppfyllda, min plånbok skonad och jag rekommenderar denna produkt varmt till er som har  ungefär samma krav som mig på en rengöring. Om ni har riktigt känslig och torr hud kan dock en rengöring med större återfuktande egenskaper vara att föredra.
 


Bild från: Almay.com


Kommentarer
Postat av: CC

Har du prövat Biotherm Biosource rengöringsmousse? Den löddrar mkt o är mild. Min torra hy älskar den :)

2008-12-01 @ 21:47:08
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: adrasteiah

CC: Nä, det har jag inte. Tack för tipset!

2008-12-01 @ 23:07:05
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0