Lackleverans från CherryCulture!


Idag kom lacken som jag beställde från CherryCulture när de hade 20% på alla lack från Sinful Colors. Eftersom att det är så svårt att välja nyans från deras sida som saknar färgkartor så kan man få sig en eller annan överaskning när lacken väl kommer hem. Denna gång var det #87 Rose Diamond som utmärkte sig negativt. Inte riktigt min färg i sin knallrosa skepnad, (det är ännu knalligare än vad det ser ut på bilden). Annars ser de andra nyanserna helt ok ut. #81 Tucana är en snygg välpigmenterad lila nyans och #819 Wicked Mind en mörkt rosa med silvrigt skimmer som också ser fin ut. Fast jag ska inte säga så mycket innan jag testar dem, då får vi se vad de går för.

På bilden, från vänster har vi:
1. #89 Shausha - Rosalila nyans med mörklila dagrar och guldigt skimmer. Svårbeskriven färg, men det brukar vara positivt!
2. #615 Let Me Go - Rosa med ljuslila dagrar och turkost skimmer.
3. #81 Tucana - Ett varmt mörklila cremelack.
4. #327 Kismet Marma (heter Kismet Karma på hemsidan!) - Lila nyans med blåa dagrar och skimmer i rosa och guld. Också skiftande, svårbeskriven färg.
5. #805 California - Beigerosa nyans med massor av skimmer och även mindre glitterpartiklar i rosa och silver. Kallas det "glass flecks" kanske?
6. # 358 Hidden Nature - Nudefärgat cremelack.
7. #145 Coco Diamond - Rosabrunt späckat med skimmer och mindre glitterpartiklar i rosabrunt och silver. Även detta skulle jag vilja kalla ett "glass fleck" lack.
8. #87 Rose Diamond - Knalligt rosarött "glass fleck", alltså med massor av skimmer i rött och silver (drar inte mot orange som bilden vill visa). 
9. #Wicked Mind - Mörkt gråtonat rosa med silverskimmer.

Så, en hel del godbitar verkar det finnas. De nyanser som innehåller ordet "Diamond" verkar alla vara så kallade "glass fleck" lack, men även #805 California har alltså denna egenskap. Fråga gärna om det är någon nyans ni undrar över eller om ni vill att jag ska börja mina NOTD med någon särskild!

Uppdaterar med en till bild men ljuset vill inte samarbeta med mig...
Lacket som saknas på bild är #805 California och blev kidnappat av min mor.  


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Kismet Marma,Shausha och Rose Diamond blev jag lite sugen att se närmare på.

2008-11-24 @ 17:11:24
URL: http://www.glamour.se/min-sida/Monty/
Postat av: Marie

Grattis till din sköna beställning! Kismet Karma (låter logiskt att den heter Karma, tycker jag) ser riktigt riktigt fin ut.

2008-11-24 @ 17:43:21
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: Emelie

Oh, en NOTD av kismet karma å det snaraste tack! Den verkar urläcker.

2008-11-24 @ 20:10:44
URL: http://www.pssion.se
Postat av: adrasteiah

Kajsa: Det ska nog gå att ordna! =)



Marie: Ja, det är alltid lika kul med lack! Kismet blir först ut då =)



Emelie: Then Kismet it is! =)

2008-11-24 @ 21:02:40
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0