Black Onyx nagellack!


Jag hämtade ut lacken jag beställde från Blackonyx.se igår. Lite bökigt att de skickas med DHL då jag måste hämta ut sådana försändelser på busstationen. Hur som helst, nyanserna är ganska fina men det märks verkligen att det är budgetlack. Vissa var inplastade, andra inte. Någon flaska hade fått sig en törn och var flisig i botten. En del av penslarna var spretiga som diskborstar och konsistensen på lacken var också variernade, en del sega och trådiga, andra rinniga och vattniga. Jag har inte hunnit lacka med något av lacken ännu men jag funderar på att testa något av de bronsiga. Vet bara inte om jag orkar med ytterligare ett svårjobbat lack när jag kämpat med en hel del sådana på sistone. Ja, vi får se... Så vitt jag kan se är de 3-free men de luktar rätt skumt måste jag säga... Är det någon som direkt reagerar över någon ingrediens?









Från vänster till höger har ni:
1. #264 - rödbronsigt
2. #263 - bronsigt
3. #258 - ljust guldigt
4. #261 - rosaguldigt pärlemor
5. #265 - kopprigt med guldiga inslag
6. #270 - rödkopprigt
7.#260 - grårosa med blå "flash" eller skimmer helt enkelt.
8. #276 - grålila duokrom
9. #255 - mellanlila med lite pärlemor
10. #275 - silver med multiglitter
11. #384 - multifärgat runt glitter
12. #387 - lila glitter
13. #386 - rött glitter

Kommentarer
Postat av: RM

Jag ska skicka tillbaka mina. De luktar så otroligt mycket och doften försvinner inte alls när man väl har dom på naglarna i några dagar. Jag antar att det är formaldehyd, toluen och ftalater. Annars hade det aldrig luktat så. :(

2008-12-23 @ 14:56:20
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: adrasteiah

RM: Förstår dig.. Men enligt ing. förteckningen så verkar de ju inte innehålla något av de ämnena iaf?

2008-12-23 @ 15:09:57
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/
Postat av: Chaosophia

Oj, jag som hade glömt bort att jag beställt därifrån.. Mina prylar har inte kommit än, och nu är jag ju inte speciellt sugen på att de gör det heller.. Hmm.

2008-12-23 @ 19:05:17
URL: http://chaosophia.blogg.se/
Postat av: adrasteiah

Chaosophia: Jag hoppas du får något som är värt att hänga i julgranen iaf!

2008-12-24 @ 08:29:38
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0