Neutral fredag i brunt


Jag har också 28 Piece Eye Shadow Neutral Palette i min ägo men använder den tyvärr inte så ofta.  Inte för att den är dålig eller så men för att det ju finns så otroligt många andra fina nyanser än spektrat brunt - beige. Och så tycker jag skuggorna är något torra att jobba med, de vill gärna damma runt litegrann. Fast missförstå mig inte - det är en väldans bra palett för de som föredrar mer neutrala mejker. Bra skuggor för priset. Jag köpte min på Ebay för att komma ännu lite billigare undan.
På palettbilden ser ni vilka skuggor jag använt till denna mejk. Den mörkaste, något burgundyskimrande i yttre globlinjen, den näst mörkaste brunskimrande på inre delen av globlinjen och den rosatonade på locket. De två ljusa skuggorna använde jag som highlighter under brynet och i inre ögonvrån. Svart kajal på vattenlinjen, svart mascara och så för att piffa till det lite - H&M's glittereyeliner i koppar.

Kommentarer
Postat av: Sminkan

JAg vet vad du menar. Har använt min typ tre gånger. Inget fel på den men ingen wow-känsla heller. OCh så är den ju väldigt neutral, vilket lockar mig i teorin men inte i praktiken...

2009-02-20 @ 18:16:32
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: adrasteiah

Sminkan: Precis. Det finns ju många snygga färger. Och faktiskt även neutrala sådana som är roligare än dessa..

2009-02-20 @ 19:34:34
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0