Everyday Minerals makeup


Idag har jag gått lös ordentligt med mina nya EM-produkter. Till ögonen använde jag Golden Globe Paletten som ni kan se på bild i föregående inlägg. Eller, ni kan se alla produkter jag nämner här i föregående inlägg ;) Den mörka svartbruna skuggan la jag i globlinjen, den champange-färgade på hela locket och upp lite över den mörka. Den rosafärgade i inre ögonvrån och som hightlighter under brynet. Jag använde även den mörka skuggan till att fylla i brynen lite och som eyeliner. Jag måste säga att det är otroligt användbara skuggor med ett mjukt och fint skimmer. Väldigt pigmenterade också.

Till ansiktet använde jag den pressade puderfoundationen Fair Pink som jag la på med EM's egna Long Handled Kabuki. Det fungerade utmärkt och jag är mycket nöjd med resultatet! Att använda en Kabukiborste är nog att föredra framför svamp, jag tror det lätt blir för mycket annars. Det är i alla fall enkelt att bygga upp täckningsgraden, det jämnar ut fint och ser inte pudrigt ut. Det är mycket viktiga egenskaper för min del. Toppade också med lite Light Pink Pressed Blush för ett friskt, härligt glow. Väldigt svårt att visa på bild dock, alla skavanker syns ju så otroligt väl vid sådana här närbilder.
Rouget "Best Friends" är jag också förtjust i, det ger precis rätt och tillräckligt med rodnad för att passa min bleka hud. Även bronsingrouget "Waffle Cone" fick komma ut och leka för att skulptera ansiktet lite, men det gäller att vara försiktig då den är väldigt pigmentrikt. Annars gillar jag färgen som inte är för röd eller orange utan lagomt rosabrun. Den blir nog bra till sommaren! La även lite av Golden Globe-palettens ljusa skuggor (blandade) som highlighter uppepå kindbenen för en skimrande effekt.
Ja, det var nog allt. Nu håller jag bara tummarna att min hy inte reagerar negativt mot mina nya EM-produkter för jag gillar verkligen resultatet. Jag väntar också hem ett fixerande löspuder som bör hjälpa till att hålla mig matt hela dagen. Då bör jag klara mig ett bra tag framöver!

Kommentarer
Postat av: Emma P

Vad kul att du gillar dina nya produkter!de ser väldigt fina ut på dig, älskar ansiktsbilden!

2009-02-18 @ 23:30:48
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Kul att produkterna är bra. Du ser jättefin ut.

2009-02-19 @ 06:55:39
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: inthemake

Oh nu blev jag inte mindre köpsugen ;)

2009-02-19 @ 09:01:59
URL: http://inthemake.se
Postat av: adrasteiah

Emma P: Ja, det är skönt att bli nöjd. Ofta är det ju lite knepigt att beställa underlag över internet men denna gång gick det vägen.



sminkjante: Håller med! Tack!



inthemake: Hehe, don't be afraid =)

2009-02-19 @ 21:56:12
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0