Skimrande brunt



Denna söndag har varit sminkfri, men igår gjorde jag en enkel sotning i bruna nyanser. Testade bland annat en ny skugga från Makeup Factory som jag hittade på Cubus. Har länge varit sugen på att testa något från det märket och nu när de hade 25% på allt smink därifrån så passade jag på. 
Började som vanligt med att lägga en mörkare skugga i yttre ögonvrån och i globlinjen - en gråbrun från H&M-paletten "Smokey Eyes". På resten av locket la jag sedan den lite ljusare gråbruna skuggan #17 från Makeup Factory. Den skimrar superfint och känns riktigt användbar! Jag är väldigt förtjust i sådana här "bulliga" skuggor, de är så himla fina.
Som highlighter under brynet och i inre ögonvrån använde jag den ljusaste skuggan i Coastal Scents-paletten. Ingen superskugga direkt, men den duger. Sen är det bara svart kajal på vattenlinjen och svart mascara.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Snyggt! och vad kul att skuggan är bra! Haha, först läste jag bulliga som billiga och fattade inte varför du tyckte att just billiga skuggor var så fina;)

2009-04-26 @ 22:48:41
URL: http://sminkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0