Kanebo Sensai Silk Emulsion Super Moist

Denna ansiktskräm är min absoluta favorit! Jag har testat en hel del märken innan, i både budget och lyxklass, men ingen har lyckats återfukta min hud tillräckligt bra eller på djupet som denna. Dessutom utan att ge mig oren hy med finnar eller kvisslor. Perfekt också som bas under foundation! Jag använder den både morgon och kväll efter rengöring och den är otroligt dryg. En superliten droppe från pumpflaskan räcker till hela ansiktet och ner på halsen. Konsistensen är lättflytande och sjunker snabb in i hyn. Flaskan känns överhuvudtaget lyxig, i glas och med en härlig tyngd.

Emulsionen finns i tre varianter: Light, Moist och Super Moist för att täcka in alla behov.
Jag blande först ihop denna med en annan av Kanebos emulsioner (som också var dyrare). Men priset för denna, alltså - Kanebo Sensai Silk Emulsion Super Moist är cirka 650 kronor för 100ml.



Detta kan man läsa om produkten på Söderfins hemsida:

Kanebo Sensai Silk Emulsion Super Moist
Ger extra fukt. Efterlämnar en slöja av fukt som gör att huden förblir mjuk och fräsch. Den förbättrar hudens motståndskraft och gör den fastare, klarare och mjukare

Hudtyp: För torr, känslig och spröd hud. Även för reaktiv hud och hud med sprickor och narighet

Egenskaper
- Tränger in i huden väl
- Är mycket skyddande
- Motverkar åldrandet i tidiga år på ett tidigt stadium på cellnivå
- Kladdfri
- Ger silkesmjuk hud
- Permanentar huden ung längre
- 24 timmars emulsion för dag och nattbruk
- Stärker och gör huden tåligare och fuktfylld
- Mjukgörande på torr och narig och även känslig hud
- Ger lyster, transparens och bibehåller fasthet
- Försvarar huden mot uttorkning och skador av UV-ljuset

Huvudingredienser
- Silk Conditioning Complex En exklusiv ingrediens med bevisad förmåga att göra huden spänstigare. Innehåller silkesextrakt för att förstärka hyaluronat och kollagensyntesen och extrakt av vitt pilträd för att skydda huden mot UV-skador och yttre påfrestningar
- Kakyoku Extract En mäktig orientalisk växt som förebygger bruna fläckar. Finns i de flesta produkterna mot hudåldrande från Kanebo International
- Barrier Power Booster
- White Lupine Extract

Kanebo Sensai Silk är det första hudvårdssortimentet med produkter mot hudåldrande som framtagits speciellt för unga kvinnor i stadsmiljöer med mycket hög stressfaktor. Kanebo Sensai Silk innehåller
silkesteknologin som Kanebo Cosmetics blivit berömd för och hjälper till att bevara hudens ungdomliga fasthet, som minskar avsevärt efter trettioårsåldern. Den mindskar även torrhet, tunna linjer och missfärgningar och skyddar huden mot övriga tecken på hudåldrande. Kanebo Sensai Silk är enkel att använda och otroligt effektiv; den förändrar din dagliga hudvårdsrutin - och för in dig på banan för livslång skönhet


Kommentarer
Postat av: RM

En riktigt dyr produkt, men jag antar att jag måste testa den. :)

2008-10-24 @ 19:00:14
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: adrasteiah

RM: Inte så dyr med tanke på att den innehåller 100ml och inte 30-50ml som de flesta andra. Testa på! =)

2008-10-25 @ 15:11:30
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/
Postat av: Zara

hej

Jag funderar också på att köpa Kanebos rengöring. Jag har en väldigt speciell Får lätt finnar och kan ibland bli väldigt torr efter rengöring och speciellt på vinter. Har hört att kanebos produkter är DUNDER bra!! Kan inte du maila mig och berätta din erfarenhet?

Tack!

2008-12-17 @ 16:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0