OPI Brand New Skates


Jag älskar grått. Både på naglar och på ögonlock. Ja, även på kläder och inredning, men det hör ju inte riktigt hit. När det gråa dessutom är späckat med skimmer i bland annat guld och koppar, två andra favoritfärger, ja då kan det bara bli fullträff! Brand New Skates är riktigt j-la snygg men tyvärr är hon också väldigt skir. Jag ville minnas att Sminkan behövde fyra lager av lacket för att få det täckande och det var jag verkligen inte sugen på, därför grundade jag med ett lager China Glaze Recycle, ett ganska ljust grått cremelack. Då räckte det med två lager BNS ovanpå för att få rätt intensitet. Det blev rätt bra tycker jag, färgen känns mycket lik färgen i flaskan och jag trivs verkligen i färgen.

Kommentarer
Postat av: RM

Wow, snyggt.

2008-11-27 @ 12:02:59
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Chaosophia

Älskar det här lacket. Passar väldigt bra på Recycle också, måste jag säga. Fyra lager av samma lack är ett big no no!

2008-11-27 @ 12:33:09
URL: http://chaosophia.blogg.se/
Postat av: Marie

Det blev ett bättre djup i färgen med Recycle under än jag sett på andra bilder.

Gillar också grått till naglar och makeup, men allt grått ser blått ut på mina ögonlock så jag skippar det - avskyr blå ögonskugga... Men ett grafitskimrande lack kan man hoppas ligger under granen i jul!

2008-11-27 @ 12:43:42
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: Emma P

Underbart snyggt! Jag har fortfarande inte beställt toyland-lack, men ska snart... Hur som helst så var jag och spanade på dem på kicks häromdagen och detta var ett av de jag tyckte var absolut finast, vilket dina bilder helt klart bekräftar:)

2008-11-27 @ 17:35:29
Postat av: Sminkan

Det är så vackert, men så meckigt att få till. Massa lager och seg torktid... Men vackert som en dröm.

2008-11-27 @ 18:00:53
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag förlåter BNS för hennes skirhet, för hon är så fantastiskt vacker! Precis detta lack, stålgrått med guldskimmer, har jag så länge velar ha! och så gillar jag namnet:)

2008-11-27 @ 22:22:30
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: adrasteiah

RM: Tack =)



Chaosophia: Visst blev det bra!



Marie: Jag har faktiskt inte sett så många bilder där det använts till layering, men jag är nöjd med hur det ser ut på Recycle. Väldigt true to bottle =)

Testa att kombinera grått med brunt på ögonlocken, då blir det genast mer bärbart! Jag var också anti blått på ögonen (och naglarna) tills ganska nyligen men har börjat uppskatta det mer och mer.



Emma P: Håller med! BNS är definitivt en av godbitarna. Men jag är lite sugen på Glamour Game också... ;) Imorrn visar jag nog It's Coal!



Sminkan: Ja, visst är det! Det funkade ok såhär dock, men Seche Vite som snabbtorkande överlack.



Sanna: Jag förlåter henne också, hon är underbart fin =)

2008-11-28 @ 00:34:07
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0