NailTek III - for dry and brittle nails


Jag använder ju vanligtvis OPI Natural Nail Strengthener som baslack/underlack. NNS har verkligen hjälp mina naglar som förut bara skivade sig och gick av. På senaste tiden har jag dock upplevt att mina naglar blivit ganska torra och sköra. Det har förmodligen med årstiden att göra. Den torra, kalla luften gör ju det mesta på kroppen torrt och eländigt. Jag ville iaf testa något nytt och mitt val föll på NailTek's utbud för just torra och sköra naglar.

Efter att ha läst beskrivningen till NailTek Protection Plus III på nätet så trodde jag inte att det skulle gå att använda som vanligt baslack under valfri färg och topplack men nu har jag testat och det går alldeles utmärkt. Det går också att använda protection plus som en kur där du lägger på ett nytt lager av lacket varje dag istället för topplack, men det gör alltså inte jag. Jag drar bara på ett lager av lacket, låter torka, två lager vanligt nagellack och ett varv med överlack.
Jag har använt lacket i lite mer än en vecka och har inte upplevt några otrevligheter med det. Känner dock att det är för tidigt att säga om det verkligen gör mina naglar mindre torra och sköra, men det känns lovande iaf.

NailTek Foundation Plus III är ett underlack som kallas "ridge-filling strengthener". Det jämnar alltså ut nageln samtidigt som det stärker och vårdar. Nackdelen med det här lacket är den minimala pensel. Jag fattar inte hur jag ska få detta lack jämnt på mina ganska långa naglar och har därför inte ens testat det. Kan därför inte heller uttrycka mig om hur det beter sig. OK, en liten uppdatering är på sin plats här. Jag testade precis foundation plus och hade inga som helst problem med att få det jämt. Penseln är större än vad man först tror och lacket torkar till en matt yta som greppar tag i lacket ovanpå. Så går det när man drar förhastade slutsatser och inte testar saker innan man uttrycker sig =)

Här har ni beskrivningarna av lacken från NailTek som får sammanfatta det hela:
Nail Tek Protection Plus III:
for dry, brittle nails

Protection Plus provides extra conditioning for nails that are hard and brittle. This special formulation replenishes the natural moisture content of the nail. Applied daily, Protection Plus helps nails regain the healthy balance necessary to resist stress and enhance survivability.

Nail Tek III: Protection Plus replenishes, moisturizes, protects.


Nail Tek Foundation III

for dry, brittle nails

Nail Tek foundation fills unsightly ridges and nail damage while strengthening the natural nail. This unique base coat is a special blend of strengtheners, conditioners, micro-fibers, and natural fillers. Foundation smoothes uneven nail surfaces while helping to grow healthy, beautiful nails.

Nail Tek foundation heals, strengthens, shapes.


Kommentarer
Postat av: Peter

Mina naglar på händer skivar sig samt blir som gropar i dem, vad ska jag ta mig till?, förslag? har testat nagelbandsolja men funkar ej.

2008-11-06 @ 14:27:22
Postat av: adrasteiah

Då verkar du ju behöva en nagelstärkare av något slag, eventuellt också en "ridgefiller". Jag kan varmt rekommendera OPI Natural Nail Strengthener för den har jag använt länge och haft god effekt av. Men, jag kan givetvis inte lova att det fungerar för dig. Väldigt många av de märken du hittar på stan har någon form av nagelstärkare i sitt utbud, så du kan ju börja med att kika där. Att aldrig ha olackade naglar är också ett bra tips för att de ska hålla sig fina längre. Nagellack fungerar ju som ett skydd för nageln. Hoppas du hittar något som fungerar!

2008-11-06 @ 14:43:37
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/
Postat av: Peter

Tack så mycket för tipset så länge! Nu ska jag ner på nagellacksjakt! Ta hand om dig/Peter

2008-11-06 @ 14:53:54
Postat av: badis

Hej på dig! Är du intresserad av Wild & Crazys nagellack Erie?:) Maila mig/eller pm:a via pret-ty isf, har ett extra ex i fickan ;D

2008-11-06 @ 15:09:08
URL: http://badbmben.blogspot.com
Postat av: adrasteiah

badis: Ja, det är jag verkligen! =) PM på väg!

2008-11-06 @ 15:20:15
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Jag ha också använt Nailtek och tyckte det funkade bra. Märkte ingen skillnad från NNS dock, så jag kör vidare på den. Och jag gillar så klart NeilTek-penslen! ;D

2008-11-06 @ 15:53:05
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tror bestämt jag ska testa NailTek Foundation nästa gång jag beställer från 8ty8 eller Head2Toe... Verkar vara bra grejer!

2008-11-06 @ 15:56:12
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: adrasteiah

Sminkan: Jag är främst ute efter den "återfuktande" egenskaper hos Nailtek III men vi får se hur det fungerar =)



Marie: Ja, det tycker jag du ska göra! Och dessutom har 8ty8 en av ridgefillerlacken på rea. Kolla in det!

2008-11-06 @ 18:19:44
URL: http://drenchedincolor.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja se där! Precis den jag ville ha! Hoppas rean räcker lite till.

2008-11-07 @ 18:53:35
URL: http://fizzivy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0